نوروز امسال رو با یک تخفیف حسابی شروع کن + کد تخفیف 400 هزارتومانی اشتراک 1 ساله: N1403

لیست بخش ها

چطور سایتمان با چند دامنه در دسترس باشد؟ (ریدایرکت 301)

خیلی از مدیران سایت ها دوست دارند که سایتشان همزمان با چند دامنه مختلف بالا بیاید . برای مثال اگر به گلچین آنلاین دقت کنید می بینید که دامنه golchinonline.com و golchinonline.ir و golchinonline.org و ... همگی به یک سایت هدایت می شوند.اما این کار چگونه امکان پذیر است؟ یکی از بهترین روش هایی که برای ریدایرکت دامنه ها به دامنه اصلی بکار می رود .استفاده از ریدارکت 301 می باشد. این نوع انتقال از نوع انتقال دائم می باشد.

۳۰۱ ریدایرکت (۳۰۱ redirect) به معنی انتقال دائم آدرسی به آدرس دیگر است.۳۰۱ redirect هنگامی که شما آدرس دامنه خود را تغییر می دهید یا می خواهید با آدرس های دیگر، سایت شما نمایش داده شود کاربر دارد.روش اصولی استفاده از چند آدرس برای یک سایت استفاده از ۳۰۱ redirect می باشد (به جای پارک دامنه) .همچنین برای انتقال صفحات داخلی نیز کاربرد دارد.برای مثال، اگر صفحه ای حذف می شود، بهتر است آدرس آن صفحه، به صفحه مرتبط دیگر ۳۰۱ redirect شود (به جای نمایش صفحه ۴۰۴ یافت نشد).

ریدایرکت ۳۰۱ موجب می شود اعتبار و رتبه صفحات شما حفظ شود.اگر قصد انتقال دامنه یا صفحه از سایت خود را به آدرس دیگری دارید و آدرس قبلی خود را ۳۰۱ redirect به آدرس جدید نکنید، کل رتبه شما و اعتباری که صفحات شما بدست آورده بودند، نابود خواهد شد!

وقتی خزنده ها، به صفحه ای می رسند که به صفحه ای دیگر ۳۰۱ redirect شده است، خزنده ها، هم مقصد redirect را دنبال می کنند و متوجه می شوند، که صفحه ای که به آن مراجعه کردند، به آدرس جدید منتقل شده است.لذا اعتبار آدرس قبلی را به آدرس جدید منتقل می کنند.کد ۳۰۱ یکی از کد های وضعیت پاسخ سرور است که همانطور که در ابتدا گفته شد، به معنی انتقال دائم به آدرسی دیگر می باشد.

استفاده از ۳۰۱ ریدایرکت هنگامی که قصد دارید آدرس صفحه ای از سایت خود را به هر دلیلی عوض کنید و یا صفحه ای را حذف کنید که مشابه آن وجود دارد، به شدت توصیه می گردد.زیرا با این کار ترافیک قبلی خود را از دست نمی دهید و اعتبار و رتبه آن صفحه در گوگل و موتور های جستجو نیز حفظ می شود.

 

برای ریدایرکت دامنه های خود به دامنه اصلی. ابتدا دامنه خود را مثل یک دامنه معمولی addondomain به هاست متصل کنید. طوری که انگار قصد راه اندازی یک سایت جدید دارید !

سپس در هاست و پوشه public_html  فایلی به نام  htaccess. ایجاد کنید و سپس اقدام به edit کردن آن کنید و از کد های زیر برای ریدایرکت کردن دامنه ها به دامنه اصلی استفاده نمایید :

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^golchinonline.com [NC,OR] RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.golchinonline.com [NC] RewriteRule ^(.*)$ http://www.golchinonline.ir/$1 [L,R=301,NC]

در اینجا با دامنه golchinonline.com را به دامنه golchinonline.ir ری دایرکت کرده ایم و حتی برای بهتر شدن سئو با توجه به اینکه گلچین آنلاین از www استفاده می کند در دستور www را در آدزس جدید قرار دادیم. در خط اول و دوم تعریف کردیم که اگر دامنه با آدرس golchinonline.com یا www.golchinonline.com باز شد به آدرس http://www.golchinonline.ir منتقل شود. توجه داشته باشید با توجه به این نوع انتقال تمام صفحات جانبی دامنه com نیز به .ir منتقل می شود این یعنی آدرس های داخلی دامنه دوم به آدرس های داخلی دامنه اول ری دایرکت می شود و این روش بهترین برای بالا بردن سئو می باشد.

 

 

 

 ممکنه این مطالب هم براتون جالب باشه                                  

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

تشکر از مدیر سایت که توضیحات خوب و روان در مورد ۳۰۱ redirect نموده اند.

هنوز نظری ثبت نشده است

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ثبت نظر به عنوان مهمان. ثبت نام یا ورود به ناحیه کاربری.
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟

نمادهای اعتماد

logo-samandehi

هرگونه کپی برداری از محصولات و مطالب سایت شامل پیگرد قانونی و شخصی خواهد بود. © 2013-2024 Golchinonline All Rights Reserved. Designed By Golchinonline.ir

Download Joomla extensions and Template