نوروز امسال رو با یک تخفیف حسابی شروع کن + کد تخفیف 400 هزارتومانی اشتراک 1 ساله: N1403

لیست بخش ها

مطلب و محتوا در سئو : محتوا چیست؟

محتوا چه چیزی نیست؟

محتوا، لزوما مطلب آموزشی نیست! مقاله نیست! این فکر اشتباه رو از ذهنتون پاک کنید که محتوا یعنی مطلب و مقاله درج کردن!

محتوا فقط متن(TEXT) نیست!

محتوا ایجاد صفحات مختلف نیست!

 

محتوا چه چیزی هست؟

محتوا میتونه تصویر، فیلم و صدا و کلا Multi Media ، اینفوگرافی، متن آموزشی، محصول فروشی، راهنمای خرید، لیست محصولات و خدمات، لیست آگهی، لیست آیتم های مختلف(مثلا لیست تخفیف های رستوران ها) و هر نوع اطلااعاتی باشه که شما در اون موضوع، قصد کسب درامد دارید.

به این معنی که، محتوا با توجه به موضوع وب سایت شما، هر چیزی می تونه باشه.اگر یک سایت فروشگاهی هستید، مشخصات کامل محصولات و ویژگی های فنی و نظرات کاربران، چه در صفحات خود محصول، و چه در صفحات لیست محصولات، محتوا نامیده میشه!

لطفا این تصور باطل رو از خودتون دور کنید، که برای یک سایت فروشگاهی، شروع به تولید مقاله آموزشی کنید!! خیلی مواقع، کاربر صرفا دنبال قیمت و لیستی از محصولات هست و نیاز به مقایسه مشخصات محصولات داره.در این صورت شما اگر مطلب آموزشی به خورد کاربر بدید، کاربر رو دفع کردید!

هیچ وقت فراموش نکنید که اکثر کاربران به دنبال مطالعه مطلب نیستند و حوصله مطالعه مطلب رو ندارند! کاربر، به محتوای مفید نیاز داره که محتوای مفید، همیشه مطلب آموزشی و مقاله و خبر نیست!حتی همیشه تولید ویدئو نیست! همچنین، محتوایی که شما در سایتتون قرار میدید، باید مطابق با بازار هدف شما باشه.اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید، و محتوایی در وب سایتتون قرار بدید(به جز محصولات فروشی) که هیچ کمکی به خرید کاربر و افزایش فروش شما نکنه، کاملا بی معنا و بی فایدست و این یعنی شما اصلا معنی “محتوا” رو در سئو متوجه نشدید!

 

محتوا کجا باید قرار بگیره؟

بسیاری اوقات، مدیران وب سایت ها، تصور می کنند، هر چقدر به تعداد صفحات بیشتری، محتوا تولید کنند(با فرض کیفیت بالا)، نتیجه بهتری در سئو می گیرند! اگر شما هم این چنین فکر می کنید سخت در اشتباهید! اجازه بدید برای شما مثالی بزنم!

فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی برای فروش گیفت کارت دارید و صفحه فرود کاربران(Landing Page) هم، صفحه لیست گیفت کارت های شماست.به بیان دیگه، صفحه ای که Conversion Rate و درآمد برای شما داره و قراره در گوگل رتبه بگیره، همون صفحه لیست انواع گیفت کارت های شماست.این صفحه رو به آدرس golchinonline.ir/giftcard در نظر بگیرید.

حالا اگر شما، ۱۰۰ نوع محتوای با کیفیت درباره گیفت کارت در صفحاتی غیر از golchinonline.ir/giftcard قرار بدید، کاری انجام دادید، که هیچ کمکی به سئو و افزایش فروش شما نخواهد کرد! چون صفحه ای که باید محتوا داشته باشه، همون صفحه ای باید باشه که قرار هست رتبه و ورودی گوگل بگیره، و همون صفحه هست که کاربر بازدید کننده، تبدیل به مشتری میشه، یا حداقل، نقطه شروع Conversion Rate شما، همون صفحه golchinonline.ir/giftcard هست.

بنابراین تمام تمرکز محتوایی شما، باید روی صفحه ای باشه که قرار هست، در نتایج گوگل رتبه بگیره.نه اینکه تعداد زیادی صفحه با URL مختلف ایجاد کنید به این بهونه که دارید محتوا تولید می کنید! چون سیستم رتبه بندی گوگل و هر موتور جستجویی، بر اساس صفحه (Page) هست.یک موتور جستجو، با URL سر و کار داره و سعی میکنه بهترین و مفید ترین URL رو در نتایج، با جستجوی کلمات کلیدی، نمایش بده.این شما هستید که با انجام On Page SEO ، تولید محتوای مناسب و Off Page SEO، تعیین میکنید که یک موتور جستجو، کدوم URL از دامنه شما رو در نتایج نشون بده و رتبه خوبی براش در نظر بگیره.

ولی به صورت کلی شما می تونید، در صفحات دیگه هم تولید محتوا کنید.اما تمرکزتون باید روی محتوای Landing Page هایی باشه که برای شما Conversion Rate به همراه داره.

 

شاخص کیفیت محتوا دقیقا چه چیزی هست؟

شاخص کیفیت محتوا، برطرف کردن نیاز کاربر هست که این لزوما ربطی به Bounce Rate نداره.ممکنه کاربر در گوگل سرچ کنه نرخ دلار، و وقتی وارد سایت شما شد، نرخ دلار رو ببینه و صفحه رو ببنده.اینجا اگر انتظار داشته باشید کاربر، داخل سایت شما گشت و گذار کنه، در حال گول زدن خودتون هستید و به این معنی هست که اصلا مفهموم User Engagement در وب سایت ها رو درک نکردید! میزان استاندارد Bounce Rate به ازای هر Query (جستجوی کلمه کلیدی در گوگل) ، متفاوت و قابل تغییر هست.به همین دلیل هست، که شما نباید درگیر اعداد و ارقام بشید.باید درگیر افزایش بازدهی و فروش یا درامدزایی وب سایتتون بشید.

به عنوان مثال، یک فروشگاه اینترنتی، وقتی در دسته گوشی سامسونگ، فیلتر های جستجوی زیادی، مثل رنگ،سیستم عامل،اندازه صفحه نمایش،محدوده قیمت و … قرار داده باشه، که کاربر ، به راحتی بتونه، به محصول مورد نظرش برسه، و دربارش اطلاعات مفید(بخصوص قیمت و مشخصات) به دست بیاره، معنی کامل یک محتوای مفید هست.توی این مثال، محتوا یعنی لیستی از محصولات، و امکانات جستجوی مناسب و مشاهده ویژگی ها و قیمت محصولات!

اینجاست که همه کسانی که معنی محتوا رو به درستی متوجه نشدند(اگر مثلا فروشگاه اینترنتی داشته باشند)،به جای اینکه همون صفحات فروشگاه رو جامع تر کنند و امکانات جستجو و مشخصات دقیق و کامل و قیمت درج کنند، یک وبلاگ درست می کنند، و مطالب زیادی درباره شرکت سامسونگ، گوشی های روز دنیا و … می نویسند و بعد از مدتی، میگن نتیجه نگرفتیم!هر چی محتوا میذاریم فایده ای نداره! یک بار هم از خودشون نمی پرسند، که تولید مقاله درباره گوشی های نسل آینده، برای من فروشگاه دار که قصد دارم، اینترنتی گوشی عصر حاضر و موجود در بازار رو بفروشم، چه کمکی می کنه؟این افراد صرفا این رو شنیدند که پست بزن! مطلب اختصاصی بزن!همین کلیشه های همیشگی!

نتیجش هم میشه یک دنیا محتوای بدرد نخور که فقط حجم اینترنت رو اشغال کردند.یک زمانی مشکل گوگل، لینک های اسپم بود.الان مشکل بزرگتری داره.یعنی محتوای اسپم!

 

نتیجه و جمع بندی:

۱- محتوا بخش از سئوست.ولی محتوا به معنی مطلب آموزشی و مقاله نیست! به معنی تولید روزانه N عدد پست اختصاصی نیست!به معنی به روز کردن اطلاعاتی که نیازی برای به روز شدن ندارند نیست!مگر اینکه وب سایت شما صرفا یک سایت تولید مقاله یا خبری باشه!

۲-محتوا لزوما متن نیست! عکس، صدا، فیلم، اینفوگرافی، لیست محصولات، مشخصات و ویژگی های محصول و هر گونه اطلاعات مفیدی که در راستا با هدف تجارت شماست یعنی محتوا!

۳-محتوای اصلی باید برای صفحه ای (URL) ایجاد شه که Landing Page شماست و قرار هست در گوگل رتبه بگیره.

۴-محتوا باید در راستا و مرتبط با موضوع وب سایت و کسب و کار و درامد زایی شما باشه.یعنی علاوه بر مفید بودن برای کاربر، باید در درامد زایی و فروش و نرخ تبدیل شما(Conversion Rate) موثر باشه.

۵-محتوا همیشه نباید زیاد باشه! محتوا همیشه باید مفید باشه.محتوای کم و مفیدی که نیاز کاربر رو در وب سایت برطرف می کنه، بهتر از محتوایی زیادی هست که کاربر رو خسته می کنه و از هدفش دور می کنه.

۶-شما نمی تونید نظر ۱۰۰ درصدی بازدید کنندگان و کاربران رو جلب کنید.باید این حقیقت رو بپذیرید که انسان های مختلف با اهداف مختلف وارد وب سایت شما میشن که بسیاری از اونها، به دنبال محتوایی نیستند که در سایت شما قرار داره.در نتیجه، ملاک شما، باید بازار هدف شما باشه و نباید انتظار داشته باشید هر کاربری وارد وب سایت شما شد، شروع به گردش در صفحات وب سایت شما کنه.

۷-برای فهم بهتر موتور جستجو، صفحات شما باید دارای یک حداقل متنی باشه.یعنی اگر از تصویر، فیلم، صدا و … استفاده می کنید، حتما از متن(Text) هم استفاده کنید و صفحات شما به گونه ای باید باشه که برای یک موتور جستجو قابل فهم باشه.برای مثال، محتوای اصلی وب سایت شما، نباید داخل Iframe یا فایل Flash باشه و یک موتور جستجو بدون اجرای javascript روی صفحات شما باید به محتوای شما دسترسی داشته باشه.یعنی صفحات شما Ajax Base و Jquery Base نباشه.

توجه: درباره مورد ۷، به این معنی نیست که Iframe و فلش و jquery و Ajax مطلقا برای سئو مضر هستند.مهم اینه که محتوای اصلی وب سایت شما، نباید وابسته به اجرای javascript باشه یا داخل آی فریم و فایل فلش باشه.شما می تونید برای بنر های تبلیغاتیتون یا هر چیزی که محتوای اصلیتون نیست از آی فریم یا فلش استفاده کنید.همین که یک مرورگر به ازای هر URL(که حاوی یک موضوع منحصر به فرد هست)، بدون اجرای javascript ، و بدون اجرای فایل های فلش، و بدون مشاهده محتوای داخل آی فریم، بتونه محتوای اصلی شما رو بخونه، کفایت می کنه.

 

نویسنده : محسن طاووسی

 ممکنه این مطالب هم براتون جالب باشه                                  

نظرات (0)

هنوز نظری ثبت نشده است

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ثبت نظر به عنوان مهمان. ثبت نام یا ورود به ناحیه کاربری.
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟

نمادهای اعتماد

logo-samandehi

هرگونه کپی برداری از محصولات و مطالب سایت شامل پیگرد قانونی و شخصی خواهد بود. © 2013-2024 Golchinonline All Rights Reserved. Designed By Golchinonline.ir

Download Joomla extensions and Template